dissabte, 5 de març de 2016

Entrevista a... Alba Gellida

Avui us presentem l'Alba Gellida, mare de dos fills i creadora de Teixint Retalls. Un espai on podeu trobar les seves creacions personals de costura: motxilles, pitets, porta-bolquers,estoigs, mantetes, pissarres... i un munt de coses més super originals que ens han encantat.


Teixint Retalls va començar per circumstàncies casuals, ara ja farà uns quatre anys: per una banda el seu fill Unai va començar P5 a l'escola i van donar-li un sarronet per portar-hi l'esmorzar i el seu quadern viatger, però de seguida es van adonar que aquest sarronet se li quedava petit. Per una altra banda els seus avis, que vivien a Barcelona, es van traslladar a viure a Girona.

Ens confessa que fins aquell moment amb prou feines sabia cosir un botó!


Així que qui millor que la seva àvia, a la que ara tenia a prop i havia vist cosir durant tota la seva vida, per ensenyar-li a cosir una bosseta per l'Unai. Aprenia a cosir i a l'hora compartia moltes estones amb la seva àvia.

Va resultar que la seva filla gran, l'Itziar, al veure'n el resultat també en volia una.

Després les monitores d'acollida de l'escola dels seus fills en veure-les li van preguntar si els hi faria algunes peces per encàrrec i així... poc a poc... va anar fent, ampliant, creant, dissenyant i combinant diferents retalls a la seva vida.

A més a més en aquells moments l'Alba no tenia feina i va pensar que potser era el moment de reinventar-se!

Gràcies al recolzament de la seva família va fer el pas de convertir la seva inquietud per cosir i crear en un projecte real: Teixint Retalls!


Ara les seves iaies ja no hi són... I les troba molt, molt a faltar... però sap, que des d’allà on siguin, li donen energia per seguir cosint.

Per saber més d'ella podeu visitant el seu blog i també les següents xarxes socials on està present:

Blog  -  Facebook 

A més a més la podeu trobar amb la seva parada a diverses fires i mercats de la província. Seguiu-la per estar al dia de les seves últimes novetats i, a més a més, també us podeu posar en contacte amb ella per fer els vostres encàrrecs personalitzats.


Qüestionari Més que mares*

Defineix-te amb 3 paraules: 
Jo mateixa??? Des de la meva perspectiva...uff..,  no sé si en sabré... allà va: tossuda. Quan se’m posa una idea al cap faig tot el possible per dur-ho a terme encara que no em surti a la primera. 
Intento veure el costat positiu de les situacions... Evidentment n’hi ha que no en tenen cap de positiu... i si hi és sempre penso que de vegades les coses canvien per què hi ha una altre camí que s’està obrint.
No m’agrada jutjar abans de conèixer a les persones, situacions...

Quin és el teu llibre preferit?
De fet jo no n sóc gaire de llegir... però el que ara tinc entre mans és “El secret del meu turbant” que explica la història real de la Nadia Ghulam, nascuda a Kabul. Als 8 anys la seva vida fa un gir en esclatar la guerra civil... Superació, ganes de sobreviure i lluitar per la seva família, 
Una història molt dura.
 I el que també miro molt és el que els Reis em varen portar: “Mis recetas de cocina anticancer” del Dr Odile Fernández. Un llibre ple de receptes fàcils de fer, molt sanes i amb unes il·listracions meravelloses!!! Que jo sàpiga a casa estem bé de salut però ens agrada molt cuidar-nos amb l’alimentació, Tot i que de vegades en fem alguna excepció.

La teva pel·lícula preferida? 
Ufff... ara mateix no em bé cap al cap... Però el que si m’agrada molt és mirar documentals on viatgen a altres regions o països i s’endinsen en la cultura, en el dia a dia del vilatans i característiques de la zona...  M’agrada conèixer llocs nous, cultures, costums... No sé si es  perquè no he viatjat gaire... ;)

El teu lloc preferit?
Allà on sigui amb els de casa, sense horaris i el temps a les nostres mans, ja sigui a la muntanya, al cinema, fet alguna activitat en família...

Com t'agradaria que la gent et recordés?
Com a una bona persona,

I per què creus que et recordaran, realment?
No ho sé... Espero que com a una bona persona.

Quines tres coses t'emportaries a una illa deserta?
La veritat es que no m’ho havien preguntat mai... I, pensant-hi una mica... Si m’asseguren que hi ha esperança de vida: el meu home, els nostres fills i unes quantes llavors!!! I poder conrear el nostre hortet!!! I crear el nostre oasis. Jajaja

Què no podries perdonar mai a una amiga?
Les mentides. Jo no en ser de dir mentides... Vaja... Mentiria si digués que mai he mentit... Jajaaja. Però no m’agrada dir mentides... Prefereixo no respondre o dir la veritat i assumir-ne les conseqüències... Una amiga considero que es aquella persona a la que li tens una amistat, una confiança i complicitat, i que aquesta relació de confiança es reafirma amb la sinceritat i l’empatia... Que una mentida (grossa) és com una traïció...

Què fa que una persona et tregui de polleguera?
Ara mateix no sabria pas que dir-te... Però el que em dol molt és la superioritat!!!! No tenir en compte, escoltar... a les altres persones. No hi ha res millor o pitjor... tots tenim les nostres qualitats, vivències, experiències... soms únics!!!! La diversitat enriqueix tot el context... Tots ens hauríem d’incloure... No sé si m’explico...

Què ha de tenir una persona per enamorar-te?
Que em faci sentir bé i un bon sentit de l’humor!!!

Què et fa por?
La soledat.

El teu dia ideal comença...
Sense horaris ni presses... Fent el mandra al llit i tenint tot el temps del món pels meus fills.

Quin és el plat que saps cuinar més bé?
Ufff... això qui més bé ho saben són els que proven els meus guisats!!! Però a casa els hi agraden molt el macarrons que faig amb olives i tonyina!!

I el que t'agradaria saber cuinar?
Primer de tot tenir el temps per fer-ho... I llavors no sé... res en concret!!! Però sí saber cuinar com la meva mare i les meves iaies!!!! Per llepar-se’n els dits!!!!

Si poguessis eliminar alguna cosa del món, quina seria?
La fam, la riquesa i la pobresa.

Si et poguessis reencarnar, series...
Uff... no ho sé... Però una vegada m’ho van preguntar en quin animal em reencarnaria  i vaig dir en un ocell.

Regalaries flors a un home?
Sí, al meu home... De fet ja ho vaig fer una vegada, tot i que ell no és gaire de flors.

Com et relaxes després d'un dia dur?
Després de sopar a casa tot està en calma i tots dormint... al sofà amb la meva manteta mirant la tele.

I tens algun secret casolà, de cuina, bellesa, bricolatge... que t'agradaria compartir? 
Ara mateix no em bé cap al cap.... Ai sí!!! Segurament ja el coneixeu: pel mal de coll fer gàrgares!!!! No és que tingui un gust molt agradable... Però van molt bé per curar el mal de coll i les angines!!!! Primer faig l’infusió de farigola. Empleno una tassa/got i hi afegeix-ho una culleradeta de sal i un raig de vinagre de poma ( jo de vegades no n’he tingut i he fet servir el de mòdena). I a fer gàrgares!!!! Te un gust horrible però a mi em van molt bé!!!!


*Amb la col·laboració de la periodista Anna Estartús


Si esteu interessades a sortir en aquesta secció només cal que ens envieu un correu electrònic a mesquemares@gmail.com 

Animeu-vos a participar! És una secció oberta a tothom que, encara que no us ho sembli, totes tenim molt a explicar!





Reb els posts al teu e-mail:




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...