dissabte, 11 d’abril de 2015

La descoberta de l'esport?


En aquest post parlo d’experiències personals però crec que molts dels vostres homes es sentiran identificat i fins i tot entendreu el perquè de certes rareses que fem.

Personalment mai he sigut un amant de l’esport, però a partir del trenta i…. vaig tenir un canvi de mentalitat. Potser influenciat per algun amic enganxat a l’esport físic o potser per una evolució mental. Vaig començar amb un canvi d’hàbits alimentaris, fora bolleria, fregits, 5 àpats al  dia, més verd… i de cop i volta vaig començar a perdre pes sense cap mena d’esforç. Em sap greu, els homes amb això som uns privilegiats, sense gaire esforç tenim recompensa, la naturalesa es sabia jijiji


 En aquest punt vaig pensar, i si comences a fer esport? Potser també per què els homes som menys proclius a mostrar els nostres sentiments en comparació a les dones. Per tant, les nostres relacions d'amistat estan més enfocades a gaudir d'una activitat en comú o treballar mà a mà en un projecte. Per això per a mi va ser molt important la figura d’un amic per obligar-me a fer el pas.

Fins fa molt poc no m'havia adonat del poquíssim que em moc al llarg del dia, em passo tota la santa jornada laboral assegut al despatx donant cops el teclat i mirant pantalles vàries (pc, tablet, mòvil...). Tota aquesta vida sedentària cal compensar... però sembla que ens hem aficionat a agafar el cotxe  per a gairebé tot i realment tenim tanta pressa? Ara intento anar a tots els llocs caminant. És un hàbit molt saludable, a més estalvies benzina i t'oblides d'haver de buscar aparcament.

Mens sana in corpore sa. Fer esport et desencalla la ment, t’oxigena el cervell, et canvia... en l’àmbit físic però també a escala psíquica. Al meu cas crec que l'esport m'ha ajudat molt, buscar el temps que necessita el teu cos t'ajuda a reorganitzar les teves prioritats. Fixar-te unes metes (realistes) i anar avançant en la seva direcció reafirmen la teva capacitat de perseguir el canvi i assolir-lo.


Costa trobar el moment, feina, casa i família, però 2 o 3 cops hem de buscar l’hora d'on sigui per fer esport, jo ho vaig aconseguir, gràcies a l’ajut de la meva família que ho va entendre. Per a mi anar al gimnàs és una necessitat, tant física com mental. Des de que he començat a fer alguna cosa d’esport he descobert algun dels seus avantatges: 
  •  Et fa ser més optimista i feliç
  • T’aporta més salut i benestar.
  • Ajudar a alleujar l'estrès i l'ansietat.
  • Augmenta l'autoestima.
  • Augmenta la teva capacitat mental.
  • El teu sentit de l’humor augmenta.
  • Cada sofriment té la seva recompensa.

Quan fas esport gaudeixes i pateixes al mateix temps perquè obligues al cos sortir durant un temps de la seva zona de confort.

Si vols estar físicament bé durant més temps en la teva vida, has de començar a tenir una vida saludable. Menjar bé és important però posar el teu cos en moviment amb algun tipus d'esport de forma regular és inevitable. Per a això no és suficient que facis exercici un cop al mes. Requereix un canvi d'estil de vida.


Pots perfectament tenir una vida llarga menjant potes fregides al sofà, fumant com un carreter, beure els caps de setmana dormint poc i arribar a complir 80 anys. També hi ha persones a les que els toca la loteria. Probablement tu ets una d'elles. O no, ves a saber...



 Post de:

  








David Catà
Emprenedor, Expert en Comunicació i Màrqueting.
Pare de dos fills.

Per a més informació podeu visitar el seu blog Enredat a la xarxa...

 

Reb els posts al teu e-mail:





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...