dissabte, 28 de febrer de 2015

En què pensem el homes?

Per escriure el post d’avui he consultat a les meves amistats i en una de les converses he llençat a una amiga la pregunta clau: “què t’agradaria saber dels homes?” la seva resposta em va deixar preocupat: “m’agradaria saber en què penseu i si és cert que podeu estar sense pensar”


Els homes són de Mart; les dones, de Venus. La frase és el títol d'un dels llibres de no-ficció més populars de tots els temps. Escrit per John Gray, ha venut més de 50 milions d'exemplars arreu del món. Però el que és encara més important és que amb un titular molt cridaner s'ha convertit en una metàfora d'allò que tothom dóna per fet: que homes i dones són psicològicament diferents i que, per tant, no es poden entendre. Però un nou estudi publicat en una edició de la prestigiosa Journal of Personality and Social Psychology afirma tot el contrari: el gènere no és un element diferenciador en com pensen i es comporten els éssers humans. Dit en altres paraules, homes i dones són del mateix planeta, la Terra.

No només consideren erroni creure que homes i dones són diferents des d'un punt de vista psicològic, sinó que van més enllà i apunten que no es pot parlar, amb propietat, de dos gèneres. Segons els professionals, no hi ha individus de gènere masculí i individus de gènere femení, sinó senzillament individus el comportament dels quals es veu afectat per tota una sèrie de variables, físiques, culturals i socials, que no són absolutes sinó graduals i que, per tant, tenen una incidència concreta en cada un de nosaltres.


Els homes també tenim sentiments, això ens queda clar, però per què tanta dificultat a expressar el que tenim i pensem? Sens dubte, la por al rebuig, a comprometre la nostre masculinitat o a contradir les normes culturals té molt a veure...

Els homes i les dones són persones, però òbviament cadascun parla un idioma… Existeixen moltes respostes típicament masculines, però crec que tenen una traducció que ajudarà a entre millor la nostra mentalitat.

Què pensa un home realment quan diu…

“ No em passa absolutament res…“ Traducció: Tinc ara mateix un problema i intento solucionar-ho. No necessito que m'ajudis, si necessités la teva ajuda, semblaria feble. Per això TAMPOC vull que m'ofereixis la teva ajuda“.

“ No sé...” Traducció: No tinc cap resposta a la teva pregunta que NO em posi en un compromís.

“Què et passa?” Traducció: Explica'm exactament quin és el problema i intentaré solucionar-ho. No vull saber tots els detalls, només necessito informació concreta per ajudar-te. Et demostro tot el que m'importes intentant solucionar els teus problemes, no escoltant-te durant hores. Simplement no puc llegir els teus pensaments.

“Estàs guapíssima” Traducció: Els compliments dels homes solen ser 98% certs quan surten de nosaltres. Pots quedar-te tranquil·la i sentir-se afalagada, realment ho pensem aixi.

I per últim i contestant a la pregunta de la meva amiga:


“No estic pensant en res....”  Una de les coses que les dones mai entendreu és aquesta capacitat que tenim els homes de no pensar en RES. Veieu el vostre home assegut  veient televisió i sembla un robot, el mateix el seu germà o el vostre fill. Però encara que sembli increïble, realment no pensem en RES. Tenim aquesta gran capacitat, sabem que us fem enveja però són molts anys d’aprenentatge.


 Post de:

  








David Catà
Emprenedor, Expert en Comunicació i Màrqueting.
Pare de dos fills.

Per a més informació podeu visitar el seu blog Enredat a la xarxa...

 

Reb els posts al teu e-mail:





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...