dissabte, 21 de juny de 2014

Tenim temps pels fills?

Després d'uns mesos de dedicació quasi absoluta als meus fills m'he reincorporat al món laboral i una de les meves grans preocupacions ha estat com afectaria la reducció de temps que passaré amb els meus fills. 

Són moltes les obligacions i enrenous de la vida actual, això fa que en ocasions els pares no disposem de grans quantitats de temps per dedicar als fills.

Hem de tenir en compte que el realment important pels nens és la qualitat del temps que els adults passem amb ells i no la quantitat del mateix. És important organitzar-nos, dedicar temps de qualitat als petits. Temps en què gaudeixin de la nostra companyia, d'afecte, aprenentatge i desenvolupament. 

foto

El nostre sistema educatiu, la nostra societat ens està portant a viure de forma ràpida, els estem preparant per saber tant de tot... per ser tan experts en llengua, mates, medi, anglès, plàstica, ciències, noves tecnologies....tant de tot, que a vegades més és menys.

El que de debò necessiten els nostres nens, el que de veritat hem d'oferir és un espai on puguin gaudir de l'adult de forma incondicional, on puguin disposar de l'oportunitat de fer el que ells realment volen fer amb un adult, temps d'estar a casa junts, compartint un joc de taula, llegint contes en veu alta, explicant-nos històries, preparant el menjar, triant una pel·lícula en família, fer una passejada tranquil.lament, parlar de les nostres preocupacions de forma oberta i sense por.

Això si és qualitat, si és passar temps amb els nostres fills, és aturar el ritme accelerat que portem, dedicar als uns als altres.

El que he trobat més complicat és trobar el moment per dedicar aquest temps qualitatiu als meus fills. Personalment ho intento sol·lucionar de la següent manera:

Si haig de fer coses, comparteixo aquests moments amb els nens. Els porto a comprar amb mi, els deixo que m'ajudin a les tasques de la casa. Aprofito per explicar coses, jugar amb ells en aquests moments i que m'expliquin coses. M'agrada molt transmetre als meus fills que els escolto que em poden explicar el que ells vulguin. 

Per trobar moments de qualitat amb ells no és necessari fer alguna activitat especial, les petites coses són especials.

foto
Em diverteixo amb ells, entro en el seu món i miro de fer de cada moment, instants inoblidables en la vida dels meus fills. Sóc dels que creuen que amb el riure i el bon humor s'estrenyen els vincles afectius.

A vegades, sota l'excusa que no tenim temps per a res, s'hi amaga la dificultat de saber què ens agrada a nosaltres mateixos per a poder-ho portar a terme.

Recentment he descobert aficions (música, esport, noves amistats....) que m'han portat a una felicitat personal, això ha fet que el temps que passo amb els meus fills hagi augmentat qualitativament parlant.

Així doncs, és condició indispensable per gaudir amb els fills desenvolupar abans la capacitat de poder fer-ho nosaltres mateixos. Cal tenir en compte que el que sigui bo per a nosaltres, els pares, serà bo per als fills. Els fills no necessiten pares que se sacrifiquin tant, que ho deixin tot per ells, sinó pares que tinguin capacitat de passar-s'ho bé, ja que solament així seran capaços d'estimular aquesta capacitat en els fills i de poder fer-ho conjuntament.
foto
Tal com he comentat moltes vegades, aquí només reflecteixo opinions molt personals i entenc perfectament que molts pares, puguin pensar diferent. Per això en aquest bloc hi ha espais on podem expressar lliurement la nostra opinió. 


Post de:
 








David Catà
Emprenedor, Expert en Comunicació i Màrqueting.
Pare de dos fills.
Per a més informació podeu visitar el seu blog Enredat a la xarxa...

1 comentari:

  1. En el meu àmbit laboral tinc la posibilitat de estar en contacte amb famílies molt diverses i una de les queixes més freqüents entre els pares i mates és la falta de temps per dedicar als seus fills. Vivim a la societat que vivim i sovint és complicat conciliar la vida laboral amb la mainada, però com dius a l'article el que realment importa és la qualitat i no la quantitat de temps que es dedica a les criatures el que els fa sentir-se valorats i créixer saludablement,

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...