dissabte, 12 d’abril de 2014

Entrevista a... Nina

Avui a Més que mares entrevistem Anna Maria Agustí i Flores, més coneguda com a  Nina.

Nascuda a Barcelona i gironina d'adopció es presenta a la trobada amb el somriure que sempre l'acompanya.

Tot i que és una reconeguda cantant i actriu, no es cansa mai d'estudiar i aprendre: també és professora certificada de Pilates i del Grau de Logopèdia del que es graduarà aquest any. No es cansa mai d'estudiar i aprendre.

Aquesta formació acadèmica és la que marca des de fa uns anys el seu projecte de vida. De fet tots els seus projectes  la porten a la veu.

En l'actualitat, a part de seguir cantant i actuant,  dirigeix el centre NinaStudio, especialitzat en Pilates i Veu. És el primer centre especialitzat en l'entrenament integral del cos i la veu.
Via totsantcugat.cat
L'any passat va celebrar les seves tres dècades de carrera amb l'espectacle musical "Nina. 30 anys" i amb la publicació del seu primer llibre "Amb veu pròpia" on recorre la seva trajectòria des de la seva infància fins a l'actualitat.

És un llibre on ens parla, de forma propera, de les seves vivències, i ens fa adonar que la veu és quelcom més que una forma de comunicar-nos i de com, sovint, la tenim infravalorada.
Llibre molt recomanable per a aquest Sant Jordi!

Tal com diu la Nina al seu llibre,
  
"La veu és única i irrepetible, 
com les teves empremtes digitals"

Qüestionari Més que mares


Defineix-te amb 3 paraules:
Tossuda, perseverant i rigorosa.

Quin és el teu llibre preferit?
Un llibre que em va marcar l'adolescència va ser El Perfum

La teva pel.lícula preferida?
Yentl.

El teu lloc preferit?
La Garrotxa. La Vall d'en Bas, per ser exactes.

Com t'agradaria que la gent et recordés?
Com una actriu/cantant que sempre va intentar fer el millor possible la seva feina.

I per què creus que et recordaran, realment?
Com a actriu i com a cantant: la Nina d'OT, la Nina d'1, 2, 3... Aquests tòpics que tenen tanta força i que estan a la memòria de la gent.

Quines tres coses t'emportaries a una illa deserta? 
M'enduria un ordinador i un sistema de wi-fi -avui no sabria viure sense- i una ràdio amb piles. Bé, bastantes piles! Hahaha...

Què no podries perdonar mai a una amiga?
La mentida, tot i que no sóc gens rancuniosa. La mentida és una cosa no que em costa perdonar, sinó que em costa d'entendre.

Què fa que una persona et tregui de pollaguera? 
Va una mica per el que t'he dit: la mentida, la injustícia, la pilleria, però sobretot aquell que veus que és mala persona. Em treu de polleguera, no suporto la mala gent.

Què ha de tenir una persona per enamorar-te? 
Sentit de l'humor, el primer. Ser bona gent, tenir bon cor, tenir bon fons i poca cosa més.

Què et fa por? 
No n'he tingut mai, de por. En allò que m'ha passat a la vida més punyent, que és la mort del meu pare, no en vaig tenir, o sigui que, no, sentiment de por, no n'he tingut!

El teu dia ideal comença...
En tinc dos: un qualsevol dels que m'aixeco a les 7 del matí i me'n vaig al centre i em passo tot el dia escoltant veus i cuidant els cossos de la gent, però també pot ser un dia ideal un dissabte que em llevo a casa i no faig res del que faig habitualment: estic per casa, me'n vaig a nedar, arreglo un armari, arreglo paperassa...Un dia ideal per mi és poder disposar d'un matí i anar-me'n a muntanya, que no sempre ho puc fer!

Quin és el plat que saps cuinar més bé?
El simitomba. És un ranxo de "a bordo" que em va ensenyar a fer el meu pare, que era pescador, i ell el cuinava "a bordo". És rap o bastina o escrita amb patata, ceba i allioli.

I el que t'agradaria saber cuinar?
Moltes coses... tot el que fa ma mare i jo no sé fer.

Si poguessis eliminar alguna cosa del món, quina seria?
La injustícia. La injustícia a tots els nivells, no només d'aquesta dualitat d'aquest món nostre dels que tenen molt i els que tenen poc o els que no tenen res o dels que tenen moltíssim i els que s'estan morint de gana... La injustícia a tots els nivells.

Si et poguessis reencarnar, series... 
Esportista, m'hauria agradat ser esportista, sí!

Regalaries flors a un home? 
Per què no? I jo diria que ho fet. Sí, i tant que ho faria!

Com et relaxes després d'un dia dur? 
O me'n vaig a nedar o me'n vaig a casa i segueixo fent feina. Per mi, relaxar-me és posar el cap en una altra activitat. No sóc d'estirar-me al sofà a veure una pel.lícula... em poso nerviosa, no sé fer-ho. Per mi relaxar-me és fer una altra cosa... Puc ordenar un armari, el que sigui, però fer una altra activitat, descansar d'aquella que estic fent i m'ocupa mentalment i fer-ne una altra.

I tens algun secret casolà, de cuina, bellesa, bricolatge... que t'agradaria compartir? 
Secret? No, entre altres coses perquè no sóc mai a casa, faig molt poc de mestressa de casa, tampoc m'entusiasma... I de bellesa... Més que res, Més que res, per la veu sempre he hagut de dormir molt, de cuidar-me molt, cuidar molt l'alimentació, de fer esport, però això no és cap secret
Per la veu... callar, dormir i beure aigua! I no menjar coses que no et cauen bé els dies previs a cantar.


*Amb la col·laboració de la periodista Anna Estartús


Si esteu interessades a sortir en aquesta secció només cal que ens envieu un correu electrònic a mesquemares@gmail.com 

Animeu-vos a participar! És una secció oberta a tothom que, encara que no us ho sembli, totes tenim molt a explicar!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...